24 Nisan 2014 Perşembe

Photoshop Üzerinde Perspektif Düzeltme

      Merhabalar.
      Bina, cami, heykel,müze...vb binaların fotoğraflarında karşıdan çekemediğimiz için bazen hoşumuza gitmeyen bir kadaj oluşur. Herkesin kendine ait bir zevki var lakin ben eğik binaları pek beğenmiyorum. Nasıl düzelttiğimi ise bu yazımda anlatacağım.
      Fotoğrafımızı raw üzerinde işedikten sonra photoshopta açıyoruz. aşağıdaki adımları seyrediyoruz.
Perspektif menüsü seçildikten sonra sağ alt köşeden yatayda içeri doğru hareket ettiriyoruz. Eğer sağ üstten yaparsak daha da eğikleşir. yatay değil ortaya doğru sürükledik mi ise işler baya karışır. O yüzden bir cerrah gibi titiz davranıyoruz. :)
İşlemimizi tamamladıktan sonra fark ettik ki kenarlar beyaz beyaz kalmış. o halde o bölgeleri kırpma aracı ile traşlıyoruz.

Ben fotoğrafın perspektifini düzelttikten sonra siyah beyaza çevirdim bu ara siyah beyaza takıldım.
Okuyan herkese teşekkürler.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder