Temel olarak 3 te 1 kuralında; fotoğrafı yatayda ve dikeyde üç parça bölündüğümüz de bu doğru parçalarının kesişim noktası altın noktalardır. Yani fotoğrafa baktığımızda odaklanıp kilitlenmek istediğimiz noktalardır. Ayrıca manzara fotoğraflarında yatay çizgilerden bir tanesi mutlaka ufuk noktası üzerinde olmalıdır. Bir parça deniz ise iki parça gökyüzü, iki parça kara olursa bir parça gök yüzü, iki parça deniz olursa bir parça gök yüzü olacak şekilde düzenlenmeli.
Peki bunu nasıl yapabiliriz diye soracak olursanız.
1- Çekim anında göz kararı yada menu içinden yardımcı çizgileri kullanacaksınız.
2- Fotoğrafı daha sonra kırpma işlemi ile 3te1 kuralına uygun hale getireceksiniz. Fotoğrafı ne kadar düzgün çekerseniz o kadar az kırpılır ve daha fazla detaya sahip olursunuz.
Şimdi bunu bir örnek ile açıklayacağım. Aşağıdaki fotoğrafta daire içine aldığımız araç kırpma aracıdır. Bu aracı tıklıyoruz ve otomatik olarak altın noktalar ve 3te1 kuralına uygun cizimler karşınıza çıkacak. Kurala uygun olarak kırparsanız fotoğrafınız evrensel formata uygun hale gelir. Burada biraz ipucu versek felan olmaz malum kırpmaya başlandığında en-boy oranı karışabiliyor. Bu yüzden "shift" tuşuna basılı olarak kırpılır ise 4:6 oranı bozulmaz. Fotoğrafta bir parça deniz ve iki parça gökyüzü bulunuyor. Ayrıca sağ üstteki kesişim noktası paraşüte denk gelmiş durumda yani bakışı oraya kitliyoruz.
f4.5 iso100 1/1600
Yukarıdaki fotoğrafın haricinde arama motorunda altın noktalar diye yazıp birkaç hatalıı ve bir kaç doğru fotoğraf koyacağım.
Yanlış olanlar
altın nokta köpeğe denk gelmeli.
altın nokta göze denk gelmeli. Bu fotoğrafta güzel olan bir nokta var.
(O da model sağda. Hatırlayın soldan sağa doğru bakarız)
yatay cizgi ufuk çizgisi üzerine denk gelmemiş.
Doğru olanlar
Hem 3te1 kuralına uygun hemde altın nokta gemiye denk gelmiş.
Hem 3te1 kuralına uygun hemde altın nokta çocuğa denk gelmiş.
kardeş bu ders güzel olmuş normal bir makine ile çekerken bile bunları göz önüne almak lazım,Ellerine sağlık...
YanıtlaSil